Uz vodu, hranu, zrak i toplinu, pulsirajuće elektromagnetsko polje je peti element potreban za život na Zemlji. Magnetsko polje Zemlje se stalno smanjuje, većina ljudi živi u betonskim i željeznim građevinama, kreću se asfaltiranim cestama pa se slijedom toga izravan učinak magnetskog polja smanjuje. Ipak, smanjenje magnetskog polja moguće je nadoknaditi pomoću uređaja koji razvijaju pulsirajuće magnetsko |
polje. Jedan takav uređaj je sustav SANZA – aparat za terapiju pulsirajućim magnetskim poljem – magnetskom rezonancom. Aparat simulira elektromagnetsko polje Zemlje te tako pomaže/ubrzava samoizlječenje. Magnetskom rezonancom uspješno se rješavaju posljedice stresa, kronične boli i nesanice, a postoje programi za ‘’burn out’’ sindrom, te za ublažavanje posljedica autoimunih bolesti. |
Logoterapija je tehnika i umijeće kojim se pomaže ljudima pronaći smisao života. Život nam se svima nameće ali njegov smisamo sami otkrivamo. Pomanjkanje svrhe i smisla života uzrokuje duševni nemir, prazninu, osjećaj besmisla te je izvor mnogih bolesti današnjice. Utemeljitelj logoterapije, psihijatar Viktor Emil Frankl, rođen je u Beču 1905. |
godine. Tijekom rata izgubio je članove svoje obitelji, a iskustvo patnje ojačalo ga je u uvjerenju kako je smisao života jači od svega. V. E. Frankl stvorio je sustav logoterapije koja se bavi smislom postojanja i terapeutskom tehnikom pronalaženja toga smisla, a teoriju je sažeo u tri pojma: slobodna volja, volja za smislom i smisao života. Cilj logoterapije je: |
● Ojačati individualne resurse
● Osmisliti nove životne vrijednosti
● Stvoriti pozitivan životni stav
● Preuzeti odgovornost za vlastiti život
● Poboljšati komunikaciju u obitelji i na radnom mjestu
Terapijski ultrazvuk
Ultrazvukom nazivamo titraje iznad 20 kHz, koji su previsoki da bismo ih mi čuli (naše uho može čuti samo frekvencije titraja između 20Hz (infrazvuk) i 20kHz). Koristi se prvenstveno kao terapijsko sredstvo – ultrazvuk je zapravo mirkomasaža, mehaničko zbijanje i rastezanje tkiva i čestica tkiva.
Terapija laserom
Laser na engleskom znači pojačanje svjetlosti pomoću stimulirane emisije zračenja (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation), a kao terapija namijenjen je za anti-upalne, regenerativne, bio-stimulirajuće i analgetske tretmane. Stimulira sintezu kolagena te tako ubrzava cjeljenje rana, ublažava bol i djeluje pozitivno na imunološki sustav.
Brain Gym jedio edukacijske kineziologije, područja koje se bavi poticanjem učenja pomoću iskustva prirodnog kretanja, a ono je temeljeno na primarnim i posturalnim refleksima – automatskim motoričkim odgovorima na senzorne podražaje. Sedamdesetih godina prošlog stoljeća utemeljili su ga znanstvenici i edukatori Paul Dennison i Gail E. Dennison koji su se bavili problemima u učenju kod djece i odraslih. Program se sastoji od dvadesetak jednostavnih i ugodnih tjelesnih pokreta koji poboljšavaju vještine učenja. One usklađuju
funkcioniranje svih područja mozga i općenito sustava tijela i uma te vode poboljšanjima: opće motoričke koordinacije, koncentracije i pamćenja, čitanja, pisanja, jezičnih i matematičkih vještina, organizacijskih vještina, logičkog mišljenja i razumijevanja, emocionalne ravnoteže i smanjenju hiperaktivnosti i napetosti.
U današnje vrijeme uslijed brojnih negativnih čimbenika koji utječu na zdravlje, sve češće se susrećemo s različitim oblicima poremećaja i poteškoća među populacijom odraslih, ali nažalost sve češće i kod djece. Razvojem tehnologije i medijske pismenosti napredovala je i svjesnost o različitim teškoćama u razvoju
te stečenih poremećaja u kasnijoj dobi, stoga danas poznajemo nebrojene oblike poremećaja u ponašanju, duševnih poremećaja, genetskih sindroma, teškoćama nakon pretrpljenog moždanog udara ili traumatskog oštećenja mozga, ali i onih koji mogu vrlo lako promaknuti ukoliko se na njih ne obrati posebna pažnja – poteškoće na razini komunikacije, jezika i govora. S obzirom da komunikacija predstavlja temelje za razvoj jezika i govora, ukoliko se pojave poteškoće na navedenoj razini, sigurno je da će se iste pojaviti i u jezično- govornom razvoju. S druge strane, komunikacijski razvoj može proteći bez |
odstupanja, ali se teškoće i dalje mogu pojaviti na razini jezika i govora pa tu govorimo o teškoćama bez konkretnog organskog uzroka i takve teškoće se manifestiraju u vidu artikulacijsko-fonoloških poremećaja (teškoćama percepcije i izgovora određenog glasa ili skupine glasova), jezičnim teškoćama, poremećajima tečnosti i ritma govora (mucanje i brzopletost) te teškoćama učenja (disleksija, disgrafija, diskalkulija). Važno je znati da ranom dijagnostikom i intervencijom možemo puno učiniti u vidu smanjenja negativnih učinaka navedenih teškoća na funkcionalnost djece i odraslih u društvu, stoga je bitno na vrijeme se obratiti stručnjaku za pomoć. Logoped je stručnjak koji se bavi prevencijom, dijagnostikom i intervencijom, odnosno tretmanom svih poremećaja koji se manifestiraju u području komunikacijsko-jezično-govornog razvoja te poremećaja na navedenim razinama koji su stečeni u odrasloj dobi uslijed moždanog udara ili traumatskog oštećenja mozga. |
Riječ refleksoterapija dolazi od riječi refleksija (odraz) – stanje našeg tijela očituje se u zonama na našim stopalima. Zone su živcima povezane sa svim našim organima i raznim tkivima u tijelu, djelujemo uravnotežujuće na organe i tkiva u tijelu koji su povezani s tim zonama i tako pomažemo tijelu da lakše izađe na kraj s raznim tegobama. Refleksoterapijom se smanjuje osjećaj boli u organizmu, postiže osjećaj topline u tijelu i u stopalima, osnažuje regenerativna sposobnost organizma, smiruje i opušta živčani sustav, postiže uravnoteženije disanje i stimulira rad organa preko živčanih završetaka na stopalima.